På konferansen Del og Bruk, møtte jeg Stig Lieberg som jobber med bruk av video i undervsingingen. Han beskriver metoden ved at bruken av video og bilde i undervisningen hjelper elevene å se hvilke mål de jobber med. Han forklarer at bruken av video gjør det mye enklere å gi konstuktive og gode tilbakemeldinger til elevene, slik at de når sine mål.
Elevene filmer seg selv i tillegg til at han filmer elevene. Han har også vurdert å la elevene filme hans undervisning, slik at de kan gi han underveisvurdering ut i fra gitte kriterier.
Alt handler om at elevene skal vite hva de blir vurdert etter. Erfaringen er at video er et meget godt verktøy til nettopp dette.
Video 1
Video 2
No comments:
Post a Comment